Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasulullah SAW telah bersabda "Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpanlah dinar dan dirham (untuk digunakan).
Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Tuesday, January 18, 2011

Tawaran baru dan menarik dari Public Gold..

Sini ada tawaran menarik dari PG khas untuk mana2 Public Gold Authorized Dealer 2011 yang nak jadi PG Authorized Priority Dealer.. dengan syarat anda perlu beli gold bar 250g x 2 ketoi dan mesti dalam satu resit, nak beli tak kiralah nak guna cash atau EPP..apa lagi.. mana2 yang teringin untuk tambah komisen tue bolehlah kumpul duit dari sekarang sebab tawaran nie bermula dari 16 Januari 2011 hingga 30 April 2011 sahaja... Jom..Jangan lepaskan peluang..

Untuk maklumat lanjut mengenai Terms and Condition, boleh layari laman web http://www.publicgold.com.my





Thursday, January 6, 2011

Wah, Harga Emas Anjlok Terendah Dalam 3 Minggu

Khamis, 6 Januari 2011 - 08:50 wib
Widi Agustian - Okezone

SINGAPURA - Setelah mengalami penguatan drastis hingga menembusi level USD1.400 per ounce, harga emas langsung anjlok ke posisi USD1.363 per ounce. Seperti dikutip dari Reuters, harga emas mengalami penurunan ke level terendahnya selama tiga minggu terakhir. Hal ini akibat dari positifnya data pengangguran di AS yang membuat investor kembali ke aset berisiko. Alhasil, emas sebagai instrumen safe haven kembali ditinggalkan. Walau demikian, pada hari ini, harga emas di pasar spot pada hari ini, Kamis (6/1/2011) bergerak sedikit menguat ke USD1.376,49, setelah sebelumnya ada di posisi terendahnya selama tiga minggu terakhir USD1.363,8. Sementara harga emas di pasar berjangka mengalami kenaikan 0,2 persen ke USD1.376,8. Sektor jasa di AS tumbuh tertinggi sejak 2006 lalu. Ditambah lagi dengan perkiraan ekonomi akan tumbuhnya permintaan tenaga kerja hingga tiga kali lipat dari sektor swasta, kendati pemulihan krisis Europa masih mengkhawatirkan. Alhasil, nilai tukar dolar AS bergerak menguat setelah positifnya data tenaga kerja. Investor pun berharap data payrolls untuk sektor non pertanian ikut positif.(wdi)

sumber dipetik dari : http://economy.okezone.com/read/2011/01/06/213/410939/wah-harga-emas-anjlok-terendah-dalam-3-minggu

TO SAVE YOUR FAMILY, BUY GOLD..
TO HELP OUR NATION, KEEP GOLD..
TO FOLLOW YOUR RELIGION, USE GOLD..

Louis Ng..

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP